Othello
Hraje hru Othello (jiný název Reversi). Když nenastavím nějakou dost omezenou úroveň, tak se mi nepodaří vyhrát.
Poráží program Forest, sehrává vyrovnané partie i s programem WZebra, který mi posloužil jako vzor. Z něj jsem opsal knihovnu zahájení, na stejném principu jsem udělal oceňovací funkci.
V roce 2005 vylepšena koncovka, program testován na této sadě koncovek, na počítači Pentium III 1.4MHz.
Pozice | Hloubka | Výsledek | Čas | "Nodes" | ScrZebra | Poměr |
40 | 20 | 38 | 4.13 s | 16.43 Mn | 3.3s | 1.25 |
41 | 22 | 0 | 6.12 s | 20.58 Mn | 4.4s | 1.39 |
42 | 22 | 6 | 6.04 s | 28.17 Mn | 5.1s | 1.18 |
43 | 23 | -12 | 7.31 s | 24.64 Mn | 5.2s | 1.41 |
44 | 23 | -14 | 5.96 s | 14.74 Mn | 5.0s | 1.19 |
45 | 24 | 6 | 84.22 s | 361.77 M | 81.2s | 1.04 |
46 | 24 | -8 | 17.04 s | 51.86 Mn | 14.0s | 1.22 |
47 | 25 | 4 | 6.16 s | 16.85 Mn | 5.7s | 1.08 |
48 | 25 | 28 | 86.38 s | 218.28 Mn | 74.1s | 1.17 |
49 | 26 | 16 | 113.69 s | 475.73 Mn | 65.3s | 1.74 |
50 | 26 | 10 | 373.11 s | 1.28 Gn | 399.9s | 0.93 |
51 | 27 | 6 | 115.98 s | 338.80 Mn | 68.1s | 1.70 |
52 | 27 | 0 | 102.12 s | 277.37 | 72.1s | 1.42 |
53 | 28 | -2 | 844.22 s | 2.88 Gn | 567.7s | 1.49 |
54 | 28 | -2 | 1089.77 s | 4.05 Gn | 941.6s | 1.16 |
55 | 29 | 0 | 5905.92 s | 17.93 Gn | 3242.2s | 1.82 |
56 | 29 | 2 | 479.99 s | 1.10 Gn | 349.8s | 1.37 |
57 | 30 | -10 | 843.38 s | 2.26 Gn | 539.8s | 1.56 |
58 | 30 | 4 | 816.89 s | 1.71 Gn | 594.1s | 1.38 |
59 | 34 | 64 | 1.46 s | 93.28 kn | 1.1s | 1.33 |
Celkem | 10940 s | 33053 Mn | 7050.9s | 1.55 |
"node" - procházená pozice, počítám i po posledním tahu, kdy se už neotáčí, jen se zjistí počet otáčených. Je otázka, jak to počítají jiní programátoři.
Takto program vypadá (vítězná koncovka 25 tahů před koncem, prohledáno 202 mil. pozic za 110 s):